.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش آیةالله مکارم به جسارت دو وهابی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن جسارت گستاخانه دو امام جمعه وهابی در کشور کویت نسبت به مقدسات شیعیان و امام حسین(ع)، از دولتمردان و حکام این کشور خواست جلوی این خطبا و نویسندگان ماجراجو و تفرقه افکن را بگیرند.

به گزارش رسا حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در درس خارج فقه خود که روز چهارشنبه با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم و با اشاره به روایاتی، به تبیین حقیقت و نشانه های ایمان پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) تصریح کرد: طبق روایات یکی از نشانه های ایمان، شب زنده داری و تهجد و راز و نیاز با خدای متعال است، از دیگر نشانه های ایمان روزه داری و بی اعتنایی به مظاهر دنیا و مادیات است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: ما مصداق این روایات هستیم، ادعا می کنیم شیعه علی هستیم و غدیر نشانه ولایت ما است، اما باید بدانیم این جشن ها و توسلات خوب و لازم است، اما کافی نیست.

این مرجع تقلید گفت: در کشور علی بن ابی طالب(ع) برخی کارهای خلاف اخلاق و اختلاس های مالی می شود که شایسته نیست و باید سعی کنیم که نشانه های ایمان در ما ظاهر و نمود داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: صرف ادعا کردن کافی نیست، باید آثار عشق به مکتب امام علی و سایر ائمه اطهار(ع) و برنامه های ایشان در رفتار و کردار ما نمود و بروز داشته باشد.

وی تاکید کرد: من بارها تاکید کرده ام در این گونه مسائل اهل علم، روحانیان و طلاب باید پیشتاز باشند و در عمل و کردارشان حقیقت ایمان و عشق به ولایت ظاهر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: اخیرا خبر ناگواری از کویت به ما رسید که نشان می دهد دو امام جمعه وهابی جسارت زشتی به ساحت قدس امام حسین(ع) کرده اند و تعبیری دارند که انسان از بیان آن شرم می کند.

وی با محکوم کردن جسارت این دو عالم وهابی بیان کرد: این دو روحانی نمای بد زبان و فحاش، زیارت امام حسین(ع) را شرک و کفر شمرده و مردم را بر ضد شیعه تحریک کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: علمای کویت نسبت به این جسارت اعتراض کرده اند و سازمان اوقاف کویت نیز این دو نفر را به مدت چهارماه از اقامه نماز جمعه محروم کرده است.

وی افزود: این اقدامات گرچه خوب است اما کافی نیست و اینها به جرم تفرقه افکنی و اهانت به مقدسات شیعه باید مجازات و برای همیشه از نماز جماعت محروم شوند.

این مرجع تقلید خطاب به حکام و دولتمردان کویت یادآور شد: اینها از عمال اسرائیل هستند و می خواهند کویت را به آشوب بکشند و طبق برخی از اخبار رسیده در برخی کتب درسی شان نیز این گونه مسائل رسوخ کرده است.

وی گفت: بدانید اینها دشمنان امنیت و آرامش کشور شما هستند، اینها معنای توحید، توسل و شرک و کفر را عملا نفهمیده اند و علت آن نیز عدم اطلاع از سنت رسول الله(ص) است، این ضعف معلومات بلایی بزرگی است که آنها را دچار تعصبات شدید کرده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: زیارت و توسل به ائمه اطهار(ع) از قرون اول بوده و کتب تاریخی و روایات شاهدی بر این مساله است، ما بارها اعلام کرده ایم حاضریم با مفتیان بزرگ وهابی در یک جلسه مناظره و با استناد به کتاب های خودشان ثابت کنیم آنها به راه خطا می روند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن اقدامات وهابیون سلفی و افراطی تاکید کرد: اینها اقلیتی هستند که بر خلاف تمام علمای اسلام سخن می گویند، در مصر حرم راس الحسین مانند حرم اهل بیت(ع) در عراق، مورد عنایت عموم شیعیان و مسلمانان و اهل تسنن است و مردم گروه گروه به زیارت این اماکن می روند و علمای الازهر نیز بر آن صحه می گذارند و اخیرا مفتی مصر، شیخ جمعه دفاع جانانه ای از این مراکز کرد و گفت اگر دست به سوی این مراکز دراز کنند دست شان را قطع می کنم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی به آنها می گوییم اگر تخریب این قبور مقدسه را لازم می دانید پس چرا قبر پیامبر(ص) را تخریب نمی کنید، می گویند اگر دست به اینها بزنیم صدای همه مسلمانان و علما در می آید که این مساله نشان دهنده اقلیت بودن آنان است.

این مرجع تقلید خطاب به وهابیون با بیان اینکه بیایید از این راه غلط که حیثیت اسلام را خدشه دار کرده بازگردید، تاکید کرد: این افراد تصور نکنند شیعیان کویت تنها هستند، تمام جهان تشیع با آنها است و اهانت به مقدسات آنها اهانت به تمام شیعیان است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: امیدواریم دولتمردان کویت جلوی این خطبا و نویسندگان ماجراجو و تفرقه افکن را بگیرند و از شیعیان این کشور نیز می خواهیم تفرقه افکنان را از خود دور سازند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آمل 26 آبان 1390
به آقا سلام برسانید بگویید کانال نور و کلمه شبانه روزی در سطح وسیع فعال هستند حرف یکی دو نفر اصلا مهم نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.